Raamatupidamisteenus ärikliendile
Regulaarne raamatupidamisteenus, kus tegevused kliendi ja raamatupidaja vahel täpsustatakse sõlmitavas lepingus ja üldjuhul jaotuvad tegevused järgmiselt:
- Klient- edastab elektrooniliselt (või paberkandjal) kõik vajalikud algdokumendid raamatupidajale. On iseteeninduse kaudu 24/7 kursis oma raamatupidaja poolt sisestatuga.
- Raamatupidaja- sisestab ostu- ja müügiarved, valmistab internetipangas ette tasumisele kuuluvad maksekorraldused, teeb kliendi esitatud algdokumentide põhjal raamatupidamise kanded, teeb palga- ja maksuarvestuse, lisab kanded mis tagavad raamatupidamise terviklikkuse, koostab ja esitab aruanded maksuametile, koostab aastaaruande ja valmistab selle ette esitamiseks Äriregistrile ning annab kliendile nõu ja infot raamatupidamise kohta.
Ärikliendi iseteenindus – ettevõtetele, kes kasutavad raamatupidamiseks Merit Aktivat või Ellrex DigiDoci.
Korduma kippuvad küsimused
Milleks on vaja raamatupidamise sisekorra eeskirja?
Esiteks, seda nõuab seadus. Teiseks, RSKE-s saate kirjeldada kuidas töö tegelikult toimub, määratleda enda ja raamatupidaja vastutusala.
Millal on vaja esitada majandusaasta aruanne?
Majandusaasta aruanne tuleb teil esitada äriregistrile hiljemalt kuue kuu jooksul pärast majandusaasta lõppu.
Kas on vaja esitada aruandeid Statistikamaetile?
Jah on, sest vastasel korral võib Statistikaamet teid trahvida.
Mis on TSD ja miks peab see olema ilmtingimata tähtajaks esitatud?
TSD – on Tulu- ja sotsiaalmaksu, kohustusliku kogumispensioni makse ja töötuskindlustusmakse deklaratsioon. Nende maksudega maksustatakse näiteks väljamakstud töötasu, litsentsitasu, autoritasu, üüritasu, erisoodustused, väljamakstud dividendid, tehtud kingitused, üle maksuvaba piirmäära tehtud vastuvõtukulud. Teil on kohustus esitada TSD igakuiselt 10. kuupäevaks. TSD on vaja alati esitada õigeaegselt. Tähtajast hiljem esitatud TSD-le rakendab EMTA automaatselt viivised
Millal ma pean registreerima käibemaksukohuslaseks?
Ettevõte– sellest hetkest, kui Teie käibemaksuga maksustatav müügikäive aasta algusest on ületanud 40 000 eurot, siis peate koheselt sellest päevast ennast registreerima käibemaksukohuslaseks. Samas võib ennast ka enne eelpool kirjeldatud tingimust registreerida käibemaksukohuslaseks.
FIE– sellest hetkest, kui Teie käibemaksuga maksustatav müügikäive aasta algusest on ületanud 16 000 eurot, siis peate koheselt sellest päevast ennast registreerima käibemaksukohuslaseks.
Millal ja milliseid makse pean FIE-na aasta jooksul tasuma?
16.märts– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine
31.märts– residendist füüsilise isiku tuludeklaratsiooni (vormi A) ja residendist füüsilise isiku ettevõtlusest saadud tulu deklaratsiooni (vormi E) esitamine
15.juuni– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine, FIE tulumaksu avansilise makse tasumine
15.september– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine, FIE tulumaksu avansilise makse tasumine
1.oktoober– eelmise aasta tuludeklaratsiooni alusel juurdemaksmisele kuuluva tulumaksu ja sotsiaalmaksu ning kohustusliku kogumispensioni makse tasumine
15.detsember– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine, FIE tulumaksu avansilise makse tasumine
Mis on KMD ja miks see on oluline esitada tähtajaks?
KMD – on üldjoontes müügile ja ostule lisatud käibemaksude vahearvestus. Nimelt müügile lisatud käibemaksu miinus ostude pealt tagastatava käibemaksu vahe arvestus. Käibedeklaratsioon on vaja esitada neil, kes on käibemaksukohulased EMTA-le igakuiselt 20-ks kuupäevaks eelmise kuu tehingute eest. KMD on vaja kindlasti esitada õigeaegselt. Tähtajast hiljem esitatud KMD-le rakendab EMTA automaatselt viivised.
Kas ma tohin oma isiklikku maja/korterit kasutada kontorina?
Jah, muidugi tohite! Reeglina siiski saate näidata ettevõtte kuluks mite kogu kulu, vaid mingit osa sellest – näiteks % tegelikust pinnast mida kasutate kontoriks. Näiteks: Teil on kahetoaline korter ja reaalselt olete sellest elutoa muutnud kontoriks (töölaud, töötool, skanner, printer, esitlustehnika, arvuti, nõupidamiste nurgake jmt, siis võite ligi 50% oma kommunaalkuludest näidata ettevõtluskuluks.
Kas ma tohin kasutada oma isiklikku sõiduautot firm tarbeks?
Jah, tohite. Selleks aga peaksite kindlasti sõlmima oma ettevõttega sõiduauto kasutamiseks rendilepingu või tasuta vara kasutamise lepingu. Sellisel juhul on Teil võimalik näidata töösõitudeks ja auto hooldamiseks tehtud kulud ettevõtte kuluna. Siiski kehtib jätkuvalt kohustus pidada sõiduauto kasutamise päevikut, millest peab selguma palju on erasõite ja palju ettevõttega seotud sõite. Kulud saate esitada siis ka vastavalt selles osas (%) mis on ettevõttega seotud.
Kaua peab säilitama dokumente?
Raamatupidamise algdokumente tuleb säilitada 7 aastat.
Kas ma tohin enda firmale ise raamatupidamist teha?
Jah, kindlasti võite seda ise teha, kuid kui näiteks teadmatusest midagi valesti teete, siis võib see teie äritegevusele väga negatiivselt mõjuda. Seega soovitame Teil oma aeg pühendada sinna, kus Teie kõige profim olete, ehk oma põhitegevusele. Raamatupidamine delegeerige aga selle ala proffidele, näiteks raamatupidamisbüroole