Raamatupidamisteenus ärikliendile

Regulaarne raamatupidamisteenus, kus tegevused kliendi ja raamatupidaja vahel täpsustatakse sõlmitavas lepingus ja üldjuhul jaotuvad tegevused järgmiselt:

  • Klient- edastab elektrooniliselt (või paberkandjal) kõik vajalikud algdokumendid raamatupidajale. On iseteeninduse kaudu 24/7 kursis oma raamatupidaja poolt sisestatuga.
  • Raamatupidaja- sisestab ostu- ja müügiarved, valmistab internetipangas ette tasumisele kuuluvad maksekorraldused, teeb kliendi esitatud algdokumentide põhjal raamatupidamise kanded,  teeb palga- ja maksuarvestuse,  lisab kanded mis tagavad raamatupidamise terviklikkuse, koostab ja esitab aruanded maksuametile, koostab aastaaruande ja valmistab selle ette esitamiseks Äriregistrile ning annab kliendile nõu ja infot raamatupidamise kohta.

Ärikliendi iseteenindus –  ettevõtetele, kes kasutavad raamatupidamiseks Merit Aktivat või Ellrex DigiDoci.

Korduma kippuvad küsimused

Esiteks, seda nõuab seadus. Teiseks, RSKE-s saate kirjeldada kuidas töö tegelikult toimub, määratleda enda ja raamatupidaja vastutusala.

Majandusaasta aruanne tuleb teil esitada äriregistrile hiljemalt kuue kuu jooksul pärast majandusaasta lõppu.

Jah on, sest vastasel korral võib Statistikaamet teid trahvida.

TSD – on Tulu- ja sotsiaalmaksu, kohustusliku kogumispensioni makse ja töötuskindlustusmakse deklaratsioon. Nende maksudega maksustatakse näiteks väljamakstud töötasu, litsentsitasu, autoritasu, üüritasu, erisoodustused, väljamakstud dividendid, tehtud kingitused, üle maksuvaba piirmäära tehtud vastuvõtukulud. Teil on kohustus esitada TSD igakuiselt 10. kuupäevaks. TSD on vaja alati esitada õigeaegselt. Tähtajast hiljem esitatud TSD-le rakendab EMTA automaatselt viivised

Ettevõte– sellest hetkest, kui Teie käibemaksuga maksustatav müügikäive aasta algusest on ületanud 40 000 eurot, siis peate koheselt sellest päevast ennast registreerima käibemaksukohuslaseks. Samas võib ennast ka enne eelpool kirjeldatud tingimust registreerida käibemaksukohuslaseks.

FIE– sellest hetkest, kui Teie käibemaksuga maksustatav müügikäive aasta algusest on ületanud 16 000 eurot, siis peate koheselt sellest päevast ennast registreerima käibemaksukohuslaseks. 

16.märts–  FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine

31.märts– residendist füüsilise isiku tuludeklaratsiooni (vormi A) ja residendist füüsilise isiku ettevõtlusest saadud tulu deklaratsiooni (vormi E) esitamine

15.juuni– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine, FIE tulumaksu avansilise makse tasumine

15.september– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine, FIE tulumaksu avansilise makse tasumine

1.oktoober– eelmise aasta tuludeklaratsiooni alusel juurdemaksmisele kuuluva tulumaksu ja sotsiaalmaksu ning kohustusliku kogumispensioni makse tasumine

15.detsember– FIE sotsiaalmaksu avansilise makse tasumine, FIE tulumaksu avansilise makse tasumine

KMD – on üldjoontes müügile ja ostule lisatud käibemaksude vahearvestus. Nimelt müügile lisatud käibemaksu miinus ostude pealt tagastatava käibemaksu vahe arvestus. Käibedeklaratsioon on vaja esitada neil, kes on käibemaksukohulased EMTA-le igakuiselt 20-ks kuupäevaks eelmise kuu tehingute eest. KMD on vaja kindlasti esitada õigeaegselt. Tähtajast hiljem esitatud KMD-le rakendab EMTA automaatselt viivised.

Jah, muidugi tohite! Reeglina siiski saate näidata ettevõtte kuluks mite kogu kulu, vaid mingit osa sellest – näiteks % tegelikust pinnast mida kasutate kontoriks. Näiteks: Teil on kahetoaline korter ja reaalselt olete sellest elutoa muutnud kontoriks (töölaud, töötool, skanner, printer, esitlustehnika, arvuti, nõupidamiste nurgake jmt, siis võite ligi 50% oma kommunaalkuludest näidata ettevõtluskuluks.

Jah, tohite. Selleks aga peaksite kindlasti sõlmima oma ettevõttega sõiduauto kasutamiseks rendilepingu või tasuta vara kasutamise lepingu. Sellisel juhul on Teil võimalik näidata töösõitudeks ja auto hooldamiseks tehtud kulud ettevõtte kuluna. Siiski kehtib jätkuvalt kohustus pidada sõiduauto kasutamise päevikut, millest peab selguma palju on erasõite ja palju ettevõttega seotud sõite. Kulud saate esitada siis ka vastavalt selles osas (%) mis on ettevõttega seotud.

Raamatupidamise algdokumente tuleb säilitada 7 aastat.

Jah, kindlasti võite seda ise teha, kuid kui näiteks teadmatusest midagi valesti teete, siis võib see teie äritegevusele väga negatiivselt mõjuda. Seega soovitame Teil oma aeg pühendada sinna, kus Teie kõige profim olete, ehk oma põhitegevusele. Raamatupidamine delegeerige aga selle ala proffidele, näiteks raamatupidamisbüroole