Raamatupidamisteenus korteriühistule
Veebipõhine iseteeninduskeskkond elanikele, finantsaruanded, automatiseeritud automaatne kulude tagasijaotus ja viivisearvestus, automatiseeritud internetipangandus. Juhatusel kõik andmed ühe kliki kaugusel: elanike kontaktid, võlglased, tulu- ja kuluarved jpm.
Tegevused kliendi ja raamatupidaja vahel jaotuvad üldjuhul järgmiselt:
- Korteriühistu- edastab e-mailiga, läbi Korteriühistu e-keskkonna või paberkandjal kõik vajalikud algdokumendid raamatupidajale.
- Raamatupidaja– sisestab kulu- ja tuluarvete andmed, teeb ühistu esitatud algdokumentide põhjal raamatupidamise kanded, teeb palga- ja maksuarvestuse, jagab ühistu kulud korteritele vastavalt ühistu poolt esitatud eeskirjale ja elanike näiturite andmetele, trükib välja arved ja edastab postitamiseks (kui ei kasuta e-maili), saadab arved e-mailiga korteriühistu liikmetele (neile kellel on e-mail), saadab pankadele info otsekorralduslepinguga tasutavate arvete jaoks, valmistab internetipangas ette tasumisele kuuluvad maksekorraldused, koostab ja esitab aruanded maksuametile, koostab aastaaruande ja valmistab selle ette esitamiseks Äriregistrile, annab ühistutele nõu ja infot nende raamatupidamise kohta.
Link Korteriühistu iseteenindusse – ühistutele, kes kasutavad raamatupidamiseks Ellrex KÜ-keskkond või vanemat Korteriühistu e-keskkond
Korduma kippuvad küsimused
Milleks on vaja raamatupidamise sisekorra eeskirja?
Esiteks, seda nõuab seadus. Teiseks, RSKE-s saate kirjeldada kuidas töö tegelikult toimub, määratleda enda ja raamatupidaja vastutusala.
Millal on vaja esitada majandusaasta aruanne?
Majandusaasta aruanne tuleb teil esitada äriregistrile hiljemalt kuue kuu jooksul pärast majandusaasta lõppu.
Kas on vaja esitada aruandeid Statistkaametile?
Jah on, sest vastasel korral võib Statistikaamet teid trahvida.
Kui kaua tuleb säilitada korteriühistu raamatupidamisega seotud dokumente?
Dokumente tuleb säilitada 7 aastat.
Kas keegi majaelanikest võib korteriühistule ise raamatupidamist teha?
Jah, kindlasti võib, kuid veenduge alati, et teadmatusest midagi valesti ei teeks, siis võib see korteriühistule väga negatiivselt mõjuda. Seega soovitame Teil ja elanikel oma aeg pühendada sinna, kus olete kõige profim. Raamatupidamine delegeerige aga selle ala proffidele, näiteks raamatupidamisbüroole.
Mis asi on TSD ja miks peab see olema ilmtingimata tähtajaks esitatud?
TSD – on Tulu- ja sotsiaalmaksu, kohustusliku kogumispensioni makse ja töötuskindlustusmakse deklaratsioon. Nende maksudega maksustatakse näiteks väljamakstud töötasu, korteriühistu juhatuse liikmete tasu. Teil on kohustus esitada TSD igakuiselt 10. kuupäevaks. TSD on vaja alati esitada õigeaegselt. Tähtajast hiljem esitatud TSD-le rakendab EMTA automaatselt viivised.
Kuidas on õigem; kas “arve” või “makseteatis” kommunaalteenuste eest?
Vahet ei ole. Sisu on ikka sama.
Milline kuupäev peab olema arvel?
Kuupäevaks võib olla reaalne arve trükkimise kuupäev või eelmise kuu viimane kuupäev, sest arve esitatakse elanikele raamatupidamise mõistes alati eelmisel kuul tarbitud hüvede eest. Seega kui elanik saab arve korteriühistult, siis on alati tegu arvega eelmise kuu eest, hoolimata arvel olevast kuupäevast.
Kuidas arved esitatakse?
Arved eelmise kuu eest koostatakse ja saadetaks elanikele jooksval kuul.