fbpx

Korduma kippuvad küsimused

Share
  • 1. Kui suur on digidokumentide allalaadimise mahulimiit?

    Zip limiit oli on 100MB. Üksik ja seeria faililimiit on 200MB. Zip-ga saab max. 900 faili korraga kätte, jadamisi max. 100 faili. Brauser siiski väga vilgas selliste mahtudega alati ei pruugi olla.

  • 2. Korteriühistu raamatupidamine - kassa- või tekkepõhine arvestus?

    Olen tihti kohanud juhtumeid, kus korteriühistu raamatupidamine on olnud korraldatud kassapõhiselt! Juhtides juhatuse tähelepanu sellele, et tegu on seaduse rikkumisega on alati leidunud “arvamusliider” kes on kinnitanud, et tunneb kedagi, kes teab, et KÜ võib kassapõhiselt raamatupidamist korraldada. Paraku ei või. Korteriühistu, raamatupidamist reguleerib Raamatupidamise seadus ning Raamatupidamistoimkonna juhendid, sh RTJ 14 Raamatupidamise seaduses §5 on sätestatud, et raamatupidamist peetakse tekkepõhiselt, kui käesolevast seadusest ei tulene teisiti. Seadusega on lubatud pidada kassapõhist raamatupidamist ainult FIE-del. Korteriühistu raamatupidamine peab olema üheselt aga tekkepõhine. Kassapõhine arvestus on majandustehingute kajastamine vastavalt majandustehinguga seotud raha laekumisele või väljamaksmisele. Ehk kõik ühistu raha on “ühes potis” Tekkepõhine arvestus aga on majandustehingute kajastamine vastavalt majandustehingu toimumisele, sõltumata sellest, kas sellega seotud raha on laekunud või välja makstud. Seega pidades arvestust ainult raha laekumiste ja väljamaksmise alusel ei saa teoreetiliseltki tekkida võimalust, et keegi ühistu liikmetest jääks ühistule võlgu. Miks? Sest, kassapõhise raamatupidamise osaks ei ole arvestus, kui palju keegi ühistule maksma peab. Kui laekumist ei ole – ei ole ka võlga.

  • 3. Korteriühistu iseteeninduses "Minu arved" all on, et märtsikuu eest on tasutamata, kuigi tegelikult on tasutud?

    Kui näete 1. aprillil teadet:

    Arvete tasumise seisu ei näe reaalajas
    Selline olukord tekib kui tasusite märtsi eest reaalselt aprillis.

    Nimelt, raamatupidaja värskendab laekumiste infot 1x kuus. Ilmselt homme ülehomme (2-3 mai) tõmbab raamatupidaja panga laekumised ja seda nüüd aprilli viimase kuupäeva seisuga.
    Sellel hetkel läheb asi korda

  • 4. Arbalansi Ärikliendi ja Digidokumentide e-keskkonda sisse?

    Peaasi, et kasutaja poolt raamatupidajale antud e-mail oleks õige. Uue parooli saab kasutaja endale igal ajal meie kodulehelt ise saata SIIN.

  • 0. Kust leida SAF kasutusjuhendit?

    Kasutusjuhendi leiab SIIT

  • 6. Kas arhiveeritakse ainult põhiaruanded ja registrite loendid?

    Ei, kliendile tuleb peale majandusaasta sulgemist anda üle kõik suletud perioodi raamatupidamise algdokumendid, samal kujul nagu need on saadud, digi- ja/või paberkujul. Loomulikult peavad olema dokumendid koondatud kaustadesse, varustatud rp-kande numbritega ja iga kaust peab sisaldama sisuregistreid, jne..

    Seega vahet ei ole kas tegu on paber või digidokumentidega nõuded on sisuliset ja semantiliselt samad.
    Kliendi soovi korral Arbalans arhiveerib algdokumendid eraldi teenustasu eest 7 aastaks.

  • 7. Kuidas ärikliendi e-keskkonnas kuvaks õigeid pangarekvisiite?

    Et ärikliendi e-keskkonnas kuvaks õigeid pangarekvisiite olge SAF-is omafirma andmete sisestamisel tähelepanelik ja täitke kindlasti:
    1. Valuuta (EUR või muu v.a. EEK. EEK valuutaga a/kontod peaksid olema kõik arhiveeritud!)
    2. Arhiveeritud (nendel, mida enam ei kasutata, ülejäänutel jäta see väli tühjaks kuni a/konto kasutamine lõpetatakse)

    Meeldetuletuseks: Arhiveeritud väli võib olla peidetud. Peidetud välju näeb, klikates F8

  • 8. Kuidas saab taotleda endale e-ligipääse otse kodulehelt?

    Nüüdsest on kõikidel klientidel (sh kü liikmed) võimalus taotleda endale e-ligipääse otse kodulehelt. Asi toimib automaatselt. Raamatupidaja abi enam selles vaja ei lähe. SAFist ei pea enam mingeid paroole vaatama! (seal olevad andmed kaotasid sisuliselt oma aktuaalsuse) Edaspidi suunake klient selles küsimuses kodukale.

    Lisaks on kõikidele raamatupidajatele lisatud ligipääsud kõikidele oma klientide Ärikliendi e-keskkondadele ja Digidokumentidele.
    Soovitan kindlasti sinna siseneda, sest siist tekib ka Teil ülevaade mida ja millisel kujul klient Teie tööst näeb. Saate ennetada ka kliendil tekkida võivaid küsimusi.
    NB! tekkinud on sisuliselt uus olukord kus tihti peate korrigeerimaka ka oma teostavate tööde järjekorda.
    Näiteks tehes otse ülekanded pangas ja seejärel alles sisestate arved SAFi tekib olukord, kus klient näeb veebist, et arved on ikka veel ülekandmata jne.. mille tulemusena võib tekkida tühjast tüli. Seega mõelge enda jaoks selgeks kõik olukorrad, selliste segaduste vältimiseks. Sest kõik mida te teete on kõikidel klientidel võimalik reaalajas kontrollida.

    Raamatupidaja saab kasutaja ja parooli samast kohast kus kliendidki omale ligipääsud e-keskkondadesse. PS kasutajaks on Teie isikukood.

  • 9. Kas teenus sisaldab ka seda, kui ostuarve on valesti koostatud(firma andmed) siis raamatupidaja tegeleb selle muutmisega?

    Sisaldab. Hankijate andmebaasi hoiab korras raamatupidaja, välja arvatud juhtumitel kui selle kohustuse on klient endale võtnud.

    Iga ostuarve puhul arve esitaja kohta taustauuringut ei teostata ja arvet ennast “luubiga” üle ei kontrollita, see sisuliselt halvaks meie töö. Erinevus ilmneb tavaliselt arve sisestamisel või hiljemalt pangas, kui seal selgub, et arveldusarvenumber ei ole õige jmt. Sel juhul teavitatakse sellest klienti ja üldjuhul lastakse arve saatnud firmal uus arve saata.